Ga naar de inhoud

Social Advertising

Zorg voor zichtbaarheid én omzet op sociale platformen

Social Advertising is het betaald promoten van jouw producten of diensten via verschillende social media platforms. In tegenstelling tot organische Social Media Marketing kun je met Social Advertising ook een specifieke doelgroep buiten je eigen volgers bereiken. Dit maakt het een uitermate geschikt medium voor het vergroten van je naamsbekendheid en het aantrekken van potentiële klanten. Onder je eigen volgers kunnen Social Ads onder andere ingezet worden voor Brand Loyalty en productpromoties.

Bij elke strategie en campagnedoelstelling horen aparte richtlijnen. Zo is het belangrijk om onderscheid te maken tussen bestaande en nieuwe klanten, en dit door te vertalen in de tekst en afbeelding van een advertentie. Door elke doelgroep op de juiste manier te bereiken, verhoog je de kans op brand awareness, websiteverkeer en uiteindelijk conversies.

Facebook Advertising

Retargeting met verschillende advertentietypes

Ondanks de opkomst van vele andere Social Media platforms, is Facebook nog steeds een van de grootste qua gebruik. Het gebruik van Facebook concentreert zich met name op mobiele gebruikers die met gerichte marketing fan of klant van jouw bedrijf kunnen worden. Met Facebook Advertising kun je je op de gehele marketingfunnel richten. Zo kun je nieuwe doelgroepen benaderen om je naamsbekendheid te verhogen, maar ook kan het niet-geconverteerde websiteverkeer opnieuw benaderd worden om alsnog tot een conversie over te gaan. Palm Online Marketing helpt je graag om een strategie uit te denken voor Facebook Advertising en vervolgens ook bij de opzet en evaluatie van je campagnes.

Een aantal voordelen op een rijtje:
• Groot bereik mogelijk;
• Zowel nieuwe doelgroepen als remarketing mogelijk;
• Focus kan op bereik, verkeer, of conversies;
• Goed voor naamsbekendheid.

Facebook Advertising
Instagram Advertising

Instagram Advertising

Adverteren met een groot bereik

Instagram is een enorm snel groeiend platform, wat voor een groot deel draait om visuele content. Door middel van afbeeldingen – ondersteund door een kleine hoeveelheid tekst – benader je je doelgroep op een informele manier. Instagram is daardoor uitermate geschikt voor het creëren van naamsbekendheid en het vergroten van je bereik. Met het gebruik van hashtags, locatie targeting (geotagging) en demografische gegevens kun je je campagnes bovendien erg gericht plaatsen. In de huidige Online Marketingwereld mag Instagram Advertising dus eigenlijk niet ontbreken.

Een aantal voordelen op een rijtje:
• Groot bereik mogelijk;
• Zowel nieuwe doelgroepen als remarketing mogelijk;
• Visuele content met hoog engagement;
• Goed voor naamsbekendheid.

LinkedIn Advertising

Adverteren op het grootste zakelijke platform

LinkedIn Advertising is uitermate geschikt voor klanten die B2B Marketing willen gebruiken om nieuwe prospects of leads te genereren. Ook wanneer je op zoek bent naar extra personeel kun je LinkedIn Advertising inzetten. Een groot voordeel van LinkedIn, is dat het de mogelijkheid biedt om te targeten op branche, functie, functietitels en uiteraard locatie. Dit geeft ondernemers de kans om gericht op zoek te gaan naar nieuwe klanten of personeel. Ben je geïnteresseerd in LinkedIn Advertising? Palm Online Marketing helpt je graag bij het uitdenken en opzetten van de campagnes.

Een aantal voordelen op een rijtje:
• Meest geschikte kanaal voor B2B Marketing;
• Targeting o.b.v. functie, branche en senioriteit mogelijk;
• Bereik professionals in de buurt.

Youtube advertising

YouTube Advertising

Adverteren met videocontent

Met meer dan 320.000 nieuwe video’s per dag, is YouTube het grootste online videokanaal en een van de meest bezochte websites ter wereld. Adverteren op YouTube kan op verschillende manieren. De meeste voorkomende manieren zijn met Bumper Ads (video’s van 6 seconde) of Standard Ads (video’s van 15 seconde). Deze worden meestal voor een video vertoond, waardoor je de aandacht van de kijker te pakken hebt. Met de juiste Call To Action (CTA) kun je de doelgroep naar je website halen. Targeting op YouTube gaat vooral op basis van demografische gegevens en persoonlijke interesses. Tevens is het mogelijk om je niet-geconverteerde websiteverkeer opnieuw te benaderen.

Een aantal voordelen op een rijtje:
• Zowel prospecting als retargeting mogelijk;
• Targeting op basis van interesses en demografische gegevens;
• Hoge aandacht van publiek;
• Video kan als non-skippable worden ingesteld.

TikTok Advertising

Verhoog je bereik en creëer een community

TikTok is het snelst groeiende social media platform van de laatste jaren. In tegenstelling tot in de beginfase, wordt TikTok inmiddels door een brede leeftijdsgroep gebruikt. Het medium is uitermate geschikt om je bekendheid op een laagdrempelige manier te verhogen. Ook kun je op TikTok de interactie met je volgers opzoeken, door quizjes te houden of vragen te stellen.

Een aantal voordelen op een rijtje:
• Groot bereik mogelijk;
• Veel interactie met je volgers;
• Geschikt voor het vergroten van naamsbekendheid.

tiktok advertising

Gerelateerde nieuwsartikelen