Ga naar de inhoud

Google Advertising

Zorg voor een snelle en winstgevende bedrijfsgroei

Google Ads, voorheen Google AdWords, is het advertentieprogramma van Google. Het is een conversiegericht kanaal en daarmee een krachtig middel om je online én offline omzet te kunnen verhogen. De uitdaging zit hem er echter in om naast de omzet, ook het rendement te verhogen. Hoe kun je elke euro van je marketingbudget zo goed mogelijk laten renderen? Dat is de vraag die we graag voor je beantwoorden.

Om dit vast te stellen houden we rekening met een aantal factoren. Zo is het belangrijk om het campagnetype aan te laten sluiten op de overkoepelende bedrijfsdoelstellingen. Het is daarom belangrijk om de doelstellingen helder te definiëren, voordat we aan de slag gaan met de campagnes. Op deze manier halen we het beste uit de campagnes én zorgen we ervoor dat deze in lijn liggen met je bedrijfsdoelstellingen. Daarnaast blijven we op de hoogte van het continu veranderende Google-landschap en behalen we jaarlijks officiële Google certificaten voor alle beschikbare onderdelen van Google Ads.

Search Ads

Bied je producten of diensten aan in de vorm van tekstadvertenties.

Deze advertenties bestaan in ieder geval uit een aantal headlines, beschrijvingen en een URL. Door optionele extensies toe te voegen, verhoog je de kwaliteitsscore van de advertentie en kom je voor meer zoekwoorden en veilingen in aanmerking. Het is daarom van groot belang om je Search Ads zo compleet mogelijk te maken, zodat het Google algoritme jouw advertenties de voorkeur geeft boven de advertenties van concurrenten. Daarnaast is het mogelijk om, net als bij Google Shopping, specifieke doelgroepen te benaderen en om op een vooraf bepaald rendement te sturen.

Een aantal voordelen op een rijtje:
• Interessant om productgroepen of diensten te promoten;
• Snelle resultaten en hoge posities mogelijk;
• Sturen op kosten per conversie of ROAS;
• Specifieke targetingmogelijkheden.

Google Search Ads
Google Shopping afbeelding

Shopping Ads

Plaatje, prijsje, knopje voor fysieke producten.

Het gebruik van Google Shopping Ads is geschikt wanneer je tastbare producten aanbiedt aan de consument of andere bedrijven. Door middel van ‘plaatje, prijsje, knopje’ ben je in staat om veel verkeer naar je website te halen. Omdat je niet afhankelijk bent van indexaties en andere langdurige Google-processen, ben je met Google Shopping in staat om op korte termijn resultaat te behalen. Hierbij dien je uiteraard een goede campagne set-up te hanteren, waarbij rekening wordt gehouden met budgetten, doelgroepen en targetingfuncties. Ook kun je met Google Shopping gebruik maken van extra features zoals Local Inventory Ads, waarmee je de voorraad in je fysieke winkel kunt aangeven wanneer iemand in de buurt van je winkel zoekt. Hiermee stimuleer je ook het verkeer in je fysieke winkel(s).

Een aantal voordelen op een rijtje:
• Interessant om individuele producten te promoten;
• Snelle resultaten en hoge posities mogelijk;
• Sturen op kosten per conversie of ROAS;
• Specifieke targetingmogelijkheden.

Display Ads

Stimuleer bekendheid met beeldmateriaal.

Display Ads worden via het Google Display Network getoond op grote websites zoals nu.nl en marktplaats.nl. De advertenties worden getoond aan een door jou vastgestelde doelgroep. Hiermee vergroot de de awareness van je producten of diensten en genereer je meer websiteverkeer.

Ook is het mogelijk om je niet-geconverteerde websiteverkeer te retargeten. Deze vorm van remarketing vergroot de kans dat deze websitebezoekers alsnog zullen converteren. Hierdoor kan Display Advertising bijdragen aan het behalen van je online doelstellingen.

Een aantal voordelen op een rijtje:
• Nieuwe, relevante doelgroepen benaderen;
• Stimuleert je naamsbekendheid;
• Retargeting verhoogt het aantal conversies;
• Specifieke targetingmogelijkheden.

display ads

Gerelateerde nieuwsartikelen